Blog

Blog

Scania влиза в консорциум за втечнен био метан

Scania влиза в консорциум за втечнен био метан

12/10/2018 9:24:00 AM
Международният консорциум BioLNG EuroNet, в който членуват Scania, Iveco, Shell, Disa и Osomo, обяви плановете си да развие пътния транспорт, базиран на втечнен природен газ (ВПГ), чрез изграждането в Европа на инфраструктура, която да разшири разпространението на този вид гориво.

Директорът на Scania, завеждащ решенията за устойчив транспорт – Йонас Норд, заяви: „Програмата на консорциума включва производство на биогориво, станции за зареждане, както и европейски субсидии за производството на нови машини. Те са нужни, за да могат прогресивните клиенти да инвестират в камионите на ВПГ, независимо от първоначалната по-висока цена“.

Към момента, в Европа се движат около 5000 камиона на втечнен метан. С участието си в консорциума BioLNG, Scania и Iveco ще увеличат броят им с 40%. Така двата водещи производителя на тежкотоварна техника се включват в общоевропейските усилия за намаляване на въглеродните емисии с 60% под равнищата от 1990 г. до 2030 г. Консорциумът ще произведе нови 2000 камиона, работещи на ВПГ и ще разшири мрежата от станции за зареждане.

Мрежата ще обхваща част от териториите на Испания, Франция, Белгия, Холандия, Германия и Полша. Предвижда се изграждането на 39 газстанции, които ще бъдат разположени на всеки 400 км по главните пътища по коридора Испания – Полша. Това ще осигури възможността за по-дълги преходи по това натоварено направление, при това на по-достъпна цена и при много по-ниско замърсяване.

Заместник-изпълнителният директор на Shell Retail – Ищван Капитани, заяви: „ВПГ става все по-приложим като гориво за тежкотоварните превозни средства и затова значимостта му за транспортния сектор се увеличава. Shell поема ангажимент да предложи на своите клиенти гориво с по-ниски въглеродни емисии и новите станции за зареждане с ВПГ са важна стъпка в този процес “.

Проектът включва и изграждане на завод за производство на т.нар. „био ВПГ“ (BioLNG) в Холандия. Чрез патентованата технология на Osomo, от преработката на отпадъци от хранителен произход, годишно ще се добиват около 3 милиона кубически метра биометан, който ще бъде доставян в мрежата от станции за зареждане с ВПГ Shell.

„ВПГ намалява емисиите от въглероден двуокис с около 20%, а биометанът ги намалява с повече от 90%. Развивайки производството на биометан, ще можем да увеличаваме съотношението, в което той се смесва с изкопаемия природен газ”, допълни Йонас Норд от Scania.

Преминавайки към втечнен метан и биометан, транспортните фирми на практика елиминират замърсяването със сяра и намаляват стойностите на азотните окиси и праховите частици, които са основните замърсители на въздуха.
Сервизите на Агри М ООД в Пловдив ще продължат да обслужват клиенти
Агри М ще поддържа отворени двата си сервиза в Пловдив и остава в готовност да обслужва камиони, автобуси и ремаркета. Сервизите работят с нормалното си работно време от 8:00 до 17:00.
Scania L-серия вече със 7-литровия двигател.
Решението е подходящо за дистрибуция, сметосъбиране и строителство в натоварени градски райони.
Хибридният модел Scania L 320 получи наградата „Устойчив камион на годината“
В Италия хибридният камион Scania L 320 бе отличен с наградата „Устойчив камион на годината“ в категория дистрибуция. Това е четвъртата поредна победа на Скания и потвърждава нейното лидерство в прехода към устойчив транспорт.
Scania Road Show 2019 – Take CO2NTROL
На 5-ти ноември в базата на Агри М, Голямоконарско шосе, 4-ти километър се проведе заключителния етап на роуд шоуто на Скания „Устойчивост! Сега и Отвъд хоризонта!“.
Сервизна кампания
Сервизна кампания
10/23/2019 9:01:33 AM
Промоционални цени на компоненти за система AdBlue