Blog

Blog

Дори опитните водачи се нуждаят от обучение

Дори опитните водачи се нуждаят от обучение

12/3/2018 6:43:00 PM
Водачите на финландския горски превозвач Пуукульетус Весала са добре познати в провинция Остроботния с отличните си постижения в пестенето на гориво зад волана. Въпреки славата им в това отношение, компанията решила да използва инструкторите на Скания Финландия за обучение на водачи.

„Исках да видя дали можем да спестим гориво“, обяснява изпълнителният директор Ярко Весала. „Разходът на нашите шофьори е различен и искахме да идентифицираме силните и слабите им страни. Обучението позволи на всеки водач да определи кои аспекти от техните навици на шофиране трябва да подобрят.“

Никога не преставаш да се учиш

Разбира се, Весала бил наясно, че професионалните водачи може да са скептични относно необходимостта от по-нататъшно обучение: „Човек би си помислил, че след 20 години шофиране водачът знае почти всичко. Аз самият не съм изключение – мислех по същия начин. Въпреки това, през годините технологията на превозните средства се разви изключително много и трябва да знам повече, за да се възползвам максимално от всички тези нови функции.”

След консултация с шофьорите, Весала установил, че повечето от тях приветстват възможността за допълнително обучение. Така те и целият автопарк на компанията от пет четириосни камиони за дървен материал пристигнали в град Коккола, за да преминат обучението на водачи на Скания. Там те първо шофирали своите камиони, след това учили теория и накрая преминали изпит по шофиране, използвайки новопридобитите си умения.

Как да постигнеш трайно подобрение

Обучението обаче не свършва дотук. През следващата година, на всеки два месеца водачите получавали индивидуални доклади, базирани на данните от електронните системи на Скания. Докладите съдържали описание на навиците на шофиране и препоръки за подобрения. Всеки водач имал и личен инструктор, с който обсъждали резултатите.

„Всеки може да кара добре за един ден, но добрият водач кара добре постоянно, месец след месец. Ето защо целогодишното обучение е важно за постигане на трайно подобрение,” казва Весала. Всичките пет камиона на Пуукульетус Весала са произведени от Скания. Това означава, че те са оборудвани по подобен начин, за да позволят на водачите лесно да преминават от един камион на друг.

Ярко Весала е собственик трето поколение в семейния бизнес. С повече от четвърт век опит, той е товарил камиони с трупи още когато някои от колегите му са карали мотопеди. Дали обучението за водачи му е помогнало?

„Абсолютно. Най-голямата изненада беше да научим колко от времето прекарваме в работа на празен ход. Преди обучението, работата на празен ход беше между 15% и 18%, а сега падна на 5% до 7%. Днес, ако някой остави превозното средство да работи, докато е на бензиностанция, става лошо: това се равнява на една много скъпа чаша кафе!“

Да повишиш нивото на безопасност

Преди обучението в компанията не е имало указания за скоростта на шофиране. След обучението са определени такива – 80–82 км/ч. Преди, при шофиране без товар, скоростта е била ненужно висока. Сега водачите на компанията по-често планират шофирането предварително, а според системата на Скания за управление на автопарка (Scania Fleet Management), рязкото спиране значително е намаляло.

„Когато управлявате композиция от 76 тона с влекача и ремаркетата (което във Финландия е разрешено), важно е да знаете кога да започнете да спускате по инерция. Предвиждането също повишава безопасността,” казва Весала. Като цяло, схемата за обучение е подобрила ефективността при пестенето на гориво, което Весала оценява. „Обичайно, продължаващото образование не се среща често в транспортния бранш, но тези, които инвестират в обучение, са по-успешни, и постигат по-голяма отговорност на служителите.“ завършва той.
Scania организира Ден на климата
Денят на климата ще се проведе на 20 септември 2019 г. На този ден работата в централния офис на Scania, както и във всички производствени бази и местни структури на Scania по целия свят, ще спре за 1 час. В този час служителите ще научат повече за изменението на климата и компанията ще се възползва от техните идеи за това, как могат да се намалят още повече емисиите на CO2.
Ултра къс камион Scania за Холандия
Холандският превозвач Венъс Контейнърс наскоро пусна в експлоатация новия си камион Scania G 370 6 × 2. Отличителната черта на този камион е ултра късия радиус на завиване, благодарение на междуосието от 3,15 метра.
Как работят ремаркетата с подвижен под [видео]
В ремаркетата с подвижен под, инженерите на STAS са съчетали практичното с приятното. С тях е лесно да превозваш както насипни товари, така и опаковани стоки.
Лятна промоция за части за ремаркета
Възползвайте се от нашите промоционални цени сега!