Blog

Blog

Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво

Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво

1/14/2019 11:56:00 AM
Шведският превозвач Skaraslättens Åkeri е намалил годишните си разходи за гориво с почти 10,000 евро на камион, откакто е заменил влекачите R 580 за R 520 от новото поколение.

Освен че притежава 31 камиона и 350 ремаркета, Skaraslättens също така използва допълнителните услуги на 50 превозвачи като подизпълнители. Те съвместно транспортират входящи стоки от Азия, предназначени за големи търговци на дребно като Икеа. На връщане, камионите превозват вързопи дървен материал за износ.

С влекачите V8 R 520 промяната е значителна

Skaraslättens поддържа политика на редовно обновяване на автомобилния парк със Скания и ограничава възрастта на автомобила до максимум три години или 400 000 километра. Това означава, че камионите са в отлично състояние и все още имат сериозна остатъчна стойност, когато се продават.

„Миналата година закупихме 20 нови камиона. Получаването на новия V8 Скания R 520 се оказа късмет; разликата е забележителна”, казва финансовият директор на Skaraslättens - Хакан Йохансон. Мощните V8 двигатели са жизнено необходими за превозвача, тъй като той често работи с 60-тонни товари от по два контейнера. „Всичко е свързано с логистиката: колкото си по-голям, толкова повече задачи можеш да изпълниш“, казва той.

20% по-малко разход на гориво само за две години

Йохансон цитира обявеното от Скания 5-процентно увеличение на горивната ефективност в новото поколение камиони и добавя, че в Skaraslättens с лекота са успели да подобрят този показател още повече. Данните на фирмата показват, че през 2016 г. влекачите R 580 са изразходвали средно 41.5 литра на 100 километра, а през 2017 г. тя е понижала разхода до 39.2 литра.

С пристигането на новите камиони R 520 обаче, средният разход на гориво е намален до 33.1 литра на 100 километра. Това е с цели 20% по-малко от нивото две години по-рано. Подобрената горивна ефективност на автопарка носи на компанията икономии от над 300 000 евро годишно. „Това може да е разликата между успеха и неуспеха за една компания“, казва финансистът.

Стимулите за водачите влияят върху икономиите на гориво

Фирмата прехвърля част от икономиите към водачите чрез програма за стимулиране - част от часовата  им ставка се формира от ефективността на шофиране. „По моя преценка, би могло да се каже, че от камиона зависят две трети от разхода на гориво, докато над останалата част влияние има водачът“, казва Йохансон.
Тестват автономна Scania в Западна Австралия
Международният гигант „Рио Тинто“ тества автономна транспортна система от ново поколение, разработена от Скания, в своите солни мини в Дампиър, Западна Австралия.
Как работят ремаркетата с подвижен под [видео]
В ремаркетата с подвижен под, инженерите на STAS са съчетали практичното с приятното. С тях е лесно да превозваш както насипни товари, така и опаковани стоки.
Scania влиза в консорциум за втечнен био метан
Международният консорциум BioLNG EuroNet, в който членуват Scania, Iveco, Shell, Disa и Osomo, обяви плановете си да развие пътния транспорт, базиран на втечнен природен газ (ВПГ), чрез изграждането в Европа на инфраструктура, която да разшири разпространението на този вид гориво.
Дори опитните водачи се нуждаят от обучение
Водачите на финландския горски превозвач Пуукульетус Весала са добре познати с отличните си постижения в пестенето на гориво. Въпреки това, компанията решила да използва инструкторите на Скания Финландия за обучение на водачи.
12 камиона Scania популяризират забележителности от България
Собственик на транспортна фирма с 12 влекача Scania в автопарка си, поде интересна инициатива – да превърне товарните композиции в подвижни билбордове, които да популяризират забележителности от България по пътищата из Европа.
Вече има и строителни камиони на метан
След камионите за регионална и градска дистрибуция, Scania оборудва с газови двигатели и серията си камиони за строителството – XT. На фона на увеличаващите се ограничения за дизеловите двигатели и все още трудно приложимите електрически транспортни средства, камионите на метан са изключително добра инвестиция.
Обявиха Scania L-340 за екологичен градски камион на годината – 2019
Scania L-340 получи награда „Екологичен камион на годината – 2019“, в категория „Камиони за дистрибуция“. Наградата се присъжда ежегодно от италианското браншово списание Vado e Torno, със съдействието на Миланския политехнически университет.
Свръхмощ за свръхтовари
Превозваме самолети, резервоари, витла, тръби, кранове, строителни машини... изобщо, всичко, което може да се превози.
До 2050 г. товарният транспорт ще може без изкопаеми горива
Система за товарен транспорт без изкопаеми горива в рамките на Парижкото споразумение е не само възможна, но и финансово изгодна от обществена гледна точка. Това е основния извод от проучване, инициирано от Скания.
Биогаз по най-оживения автобусен маршрут
В Рединг, Великобритания, Скания пуска в експлоатация 17 нови двуетажни автобуси с двигатели на биогаз.