Blog

Blog

Камион Скания на втечнен газ тръгва по най-дългия си маршрут досега

Камион Скания на втечнен газ тръгва по най-дългия си маршрут досега

7/11/2019 12:19:47 PM

Камион Скания на втечнен газ тръгва по най-дългия си маршрут досега

Много малко беше сигурно, когато новият камион Scania R 410 на втечнен газ излезе от базата на Войтекс Транспорт близо до Бялисток, Полша за своето първо пътуване до Испания. Въпреки месеците на тежко планиране, шофьорите Лукаш Кубицки и Камил Зиелински знаеха, че зареждането ще бъде трудно.

Десет дни и 7,822 километра по-късно двамата се завърнаха триумфално, след като пропътуваха най-дългия досега маршрут на втечнен газ.

"Аз съм първият, който признава, че това беше много рисковано решение," казва собственикът Войчех Куснерз. "Чрез това пътуване, ние показахме, че е възможно да извършваме тези превози из цяла Европа и сега вярвам, че това е горивото на бъдещето."

Решението да се започне с този новаторски транспорт беше взето след труден процес на планиране от мениджъра Камил Филипович. След задълбочено изучаване на картите, изчисляване на разстоянията и разхода на гориво и след като се свърза с малкото станции за зареждане на втечнен газ, той се чувстваше уверен. И почти всичко вървеше по план, със спиране за зареждане на гориво по пътя на юг в Германия, Белгия, Франция и Испания.

Различни техники за зареждане

„ Планирахме да заредим в Рен, но се оказа, че адресът е грешен и бяхме насочени 50 километра на запад, към Гаел. Единствената ни истинска злополука беше, че станцията в Монтелимарин в Южна Франция беше затворена, когато стигнахме до там, и трябваше да  продължим пътуването си към Испания. Дотогава камионът беше изминал 930 километра с един резервоар с гориво, но се оказа, че все още са останали 20 процента газ, ”казва Лукаш Кубицки.

По време на пътуването шофьорите придобиха ценен опит. Например, те установиха, че цените на горивата варират до 40% и че техниките за зареждане също варират в различните страни.

Нисък разход на гориво

„Добре е да се научи как работи всичко; това ще бъде много полезно за следващите пътувания“, казва шофьорът Камил Зиелински. „В крайна сметка, ние сме много щастливи и камионът е прекрасен. И ниският разход на гориво! Средният разход беше 22,8 кг / 100 км и в последния етап от нашето пътуване от Берлин до Бялисток, се понижи до 22,3 кг / 100 км. (Втечненият газ се измерва в килограми и е приблизително еквивалентно на литри).

По пътя на юг, хладилното ремарке е натоварено с чимове за тревни площи, а по-късно натоварва бисквити във Франция за доставка в Испания. Намирането на товари в Испания за обратното пътуване е по-лесно и шофьорите отпътуваха към дома с камион, пълен с портокали, кайсии, праскови и боровинки.

Планиране на 10 000-километров маршрут

В продължение на много години Войтекс Транспорт се фокусираше почти изцяло върху транспортирането до Русия, но беше принудена да смени маршрутите след налагането на санкции. Днес Испания се справя с три четвърти от своята търговия на север, с доставки в Полша и Беларус. „Преди имахме автопарк от 30 камиона, но когато руският бизнес пресъхна, трябваше да се модернизираме, за да превозваме в ЕС. Сега имаме 18 камиона, почти всички от тях са Евро 6, ”обяснява Куснерз.

Окуражен от положителния опит, Войтекс е обратно на пътя за още по-дълго пътуване, като този път планира да добави над 2000 километра повече, за да премине маршрут от 10 000 километра. Но това по никакъв начин не възпира шофьорите.

"Преминаването от дизел към втечнен газ ще се осъществи, това е само въпрос на време."

„С предишния ни камион получавахме болки в гърба след четири часа и половина, но не и в тази нова Скания. Благодаря на инженерите на Скания ”, казва Кубицки. „ Първото нещо, което забелязваш по отношение на камиона е колко е тих. Всъщност бях почти заспал, докато Камил караше и си мислех, че не се движим. Хладилният агрегат беше по-шумен от двигателя.“

Собственикът Куснерз също е развълнуван от новия си камион. „Ще споделим нашия добър опит. По този начин можем да насърчим изграждането на повече станции за зареждане. Преминаването от дизел към втечнен газ ще се осъществи, това е само въпрос на време. "

Хибридният модел Scania L 320 получи наградата „Устойчив камион на годината“
В Италия хибридният камион Scania L 320 бе отличен с наградата „Устойчив камион на годината“ в категория дистрибуция. Това е четвъртата поредна победа на Скания и потвърждава нейното лидерство в прехода към устойчив транспорт.
Scania Road Show 2019 – Take CO2NTROL
На 5-ти ноември в базата на Агри М, Голямоконарско шосе, 4-ти километър се проведе заключителния етап на роуд шоуто на Скания „Устойчивост! Сега и Отвъд хоризонта!“.
Сервизна кампания
Сервизна кампания
10/23/2019 9:01:33 AM
Промоционални цени на компоненти за система AdBlue
По едно засадено дърво за всяко продадено превозно средство
От 2013 г. Scania Ibérica засажда по едно дърво за всяко превозно средство, продадено в Испания и Португалия. „Гората на Скания”, близо до испанската столица, сега има повече от 20 000 дървета.
Есенна сервизна кампания
Промоционални цени на въздушни възглавници
Интелигентни тахографи. Какво трябва да знаете за тях?
През юни 2019 г. влезе в сила нов закон на ЕС за въвеждане на интелигентни тахографи. Какво означава това за вашия бизнес?
Стая на бъдещето: за визии, идеи и концепции, които оформят утрешния свят на транспорта
Скания създава виртуално пространство, където собствените ú експерти ще се срещат и обменят идеи относно тенденции и визии с външни лица като изследователи, футуристи, видеографи и писатели.