Новини

Новини

Тестват автономна Scania в Западна Австралия

Тестват автономна Scania в Западна Австралия

27.12.2018 г. 14:36:00 ч.
Международният гигант „Рио Тинто“ тества автономна транспортна система от ново поколение, разработена от Скания, в своите солни мини в Дампиър, Западна Австралия. Първата фаза на изпитанието започна през 2018 г. и включва автономен самосвал Скания XT 8×4, който работи отделно от ежедневната дейност на мините.

По време на този етап, в кабината има водач, който наблюдава работата на камиона, следи за безопасността му и е в готовност да се намеси, ако се наложи. В следващите етапи ще бъдат добавени още автономни скании, за да се развие комуникацията между отделните камиони, както и интелигентната система за управление и контрол на автопарка.

Ръководителят на отдел „Производителност и техническа поддръжка“ на „Рио Тинто“ - Роб Аткинсън, заяви: „Радваме се, че тестваме тази технология с камиони, по-малки от огромните самосвали, които традиционно се използват в мините. Това може да ни даде повече гъвкавост в начина ни на работа в много от обектите ни по света. Виждали сме как автоматизацията прави дейностите в нашия бизнес по-безопасни и по-ефективни и сега отново преценяваме възможностите за въвеждане на още подобрения чрез използване на технологии.“

Началникът на отдел „Минна техника“ на Скания – Бьорн Уинблад, споделя: „Минно-добивните обекти, предвид високата степен на използване на превозни средства, са идеални за тестване на нова автономна технология. Отрасълът може да се възползва от предимствата на автоматизацията по отношение на безопасността и производителността, а опитът, придобит тук, ще допринесе за разработването на напълно автономни решения за други транспортни приложения. Много е окуражаващо да се отбележи, че камионът функционира по безопасен начин и в съответствие с изискванията за минните дейности.“

„Рио Тинто“ е пионер в използването на автоматизацията в минно-добивната промишленост – има най-голям автопарк от автономни камиони, притежава първата в света напълно автономна тежкотоварна железопътна мрежа за превоз на дълги разстояния, както и напълно автономни производствени сонди.
Българските шофьори могат да се състезават за чисто нова Scania
Всеки български шофьор на камион може да се включи в тазгодишното издание на надпреварата Scania Driver Competitions
Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво
Подобрението на горивната ефективност на автопарка носи на Skaraslättens икономии от над 300 000 евро годишно.
Как работят ремаркетата с подвижен под [видео]
В ремаркетата с подвижен под, инженерите на STAS са съчетали практичното с приятното. С тях е лесно да превозваш както насипни товари, така и опаковани стоки.
Scania влиза в консорциум за втечнен био метан
Международният консорциум BioLNG EuroNet, в който членуват Scania, Iveco, Shell, Disa и Osomo, обяви плановете си да развие пътния транспорт, базиран на втечнен природен газ (ВПГ), чрез изграждането в Европа на инфраструктура, която да разшири разпространението на този вид гориво.
Дори опитните водачи се нуждаят от обучение
Водачите на финландския горски превозвач Пуукульетус Весала са добре познати с отличните си постижения в пестенето на гориво. Въпреки това, компанията решила да използва инструкторите на Скания Финландия за обучение на водачи.
12 камиона Scania популяризират забележителности от България
Собственик на транспортна фирма с 12 влекача Scania в автопарка си, поде интересна инициатива – да превърне товарните композиции в подвижни билбордове, които да популяризират забележителности от България по пътищата из Европа.
Вече има и строителни камиони на метан
След камионите за регионална и градска дистрибуция, Scania оборудва с газови двигатели и серията си камиони за строителството – XT. На фона на увеличаващите се ограничения за дизеловите двигатели и все още трудно приложимите електрически транспортни средства, камионите на метан са изключително добра инвестиция.
Обявиха Scania L-340 за екологичен градски камион на годината – 2019
Scania L-340 получи награда „Екологичен камион на годината – 2019“, в категория „Камиони за дистрибуция“. Наградата се присъжда ежегодно от италианското браншово списание Vado e Torno, със съдействието на Миланския политехнически университет.
Свръхмощ за свръхтовари
Превозваме самолети, резервоари, витла, тръби, кранове, строителни машини... изобщо, всичко, което може да се превози.
До 2050 г. товарният транспорт ще може без изкопаеми горива
Система за товарен транспорт без изкопаеми горива в рамките на Парижкото споразумение е не само възможна, но и финансово изгодна от обществена гледна точка. Това е основния извод от проучване, инициирано от Скания.