Scania R410 с газов двигател  в помощ на испанския Delgo Transport

Scania R410 с газов двигател в помощ на испанския Delgo Transport

17.10.2019 г. 14:57:21
Базираната във Валенсия компания Delgo Transport е специализирана в хладилни превози както на национално, така и на международно ниво. Днес, само година след придобиването на първия си камион на втечнен природен газ, половината от автопарка на компанията, състоящ се от 110 камиона, работи на втечнен природен газ и досега управляващият директор Феликс Гонсалес харесва това, което вижда.

„Когато разбрахме, че Scania произвежда газови камиони, 80 процента от решението беше взето“, казва той. „И резултатите, които постигнахме, бяха по-добри от тези, които бяхме планирали. По-добри нива по отношение разхода на гориво и по-малко емисии, разбира се. “

Камионите също привличат клиенти, които търсят превози, използващи алтернативни горива. „Когато направихме някои анализи, решихме, че е по-рисковано да не правим нищо“, казва той. Камионите на втечнен природен газ на Delgo се използват предимно за дистрибуция за няколко големи вериги супермаркети в Испания.

В допълнение към инвестицията в обновения автопарк на LNG, Delgo е инсталирал и собствена LNG станция в основната си база във Валенсия, стратегическо решение, което в дългосрочен план би трябвало да спести време и пари. Компанията се възползва и от бързо разрастващата се мрежа от LNG станции в Испания.

Тъй като най-очевидната разлика за водачите е процедурата по презареждане, шофьорът Салвадор Султан Бласко казва, че новите LNG камиони не са променили много работата му. „Първите ми впечатления са добри. Двигателят е много тих “, обяснява той. "Не чувате типичния шум на дизеловия двигател, а шофирането е същото."

Шофьорите също са преминали обучение, специално за LNG камиони, което е оказало влияние върху разхода на гориво. „Автопаркът в Барселона започна да използва газови камиони миналия юли“, обяснява мениджърът Рафа Гимено Рос. „И след обучението, разходът на гориво беше намален с два килограма на сто километра.“ (Разходът на LNG обикновено се измерва в килограми, което е приблизително еквивалентно на литър дизел.)

За Гонзалес, камионите на втечнен природен газ са разумната алтернатива на дизела. "Не мисля, че това е последната стъпка към нулевите емисии, но това е модел, който трябва да се следва", казва той.