Блог

Блог

Scania L-серия вече със 7-литровия двигател.

Scania L-серия вече със 7-литровия двигател.

5.3.2020 г. 9:28:39
Новаторската Scania L-серия в ниския клас вече може да се поръчва и с двигателя DC07.
Решението е подходящо за дистрибуция, сметосъбиране и строителство в натоварени градски райони, където във фокуса на вниманието са безопасността, ергономията и ниското тегло. В комбинация със Scania City Safe Window, система от камери и обучени водачи, това е оптимално решение за градски приложения.

Scania L-серия с възможност да се „снижава“ притежава всички възможности, необходими за камион, създаден за градски райони. Въвеждането на двигателя DC07 и за серията L увеличава товароносимостта й с около 360 килограма. Двигателят се предлага с три различни мощности: 220, 250 и 280 к.с.

С представянето на серия L през 2017 г. Scania предостави камион с модулна конструкция и ниско разположена кабина, в която водачът да се качва от нивото на улицата. Серията L освобождава водачите от физическото напрежение, като в същото време им позволява в натоварена пътна среда да взаимодействат наистина „очи в очи“ с другите.

„Отначало се фокусирахме върху приложения с малко по-тежки дейности, предлагайки серията L с нашите 5-цилиндрови, 9-литрови редови двигатели“, казва Стефан Линдхолм, старши продуктов мениджър на Scania Trucks. „Но това, което се предполагаше от самото начало, се потвърди - търсят се и решения, базирани на по-лекия и гъвкав 7-литров двигател.“

Истинска Scania
Двигателят DC07 дебютира през 2017 г. и в началото се предлагаше само в комбинация с кабините на P-серията на Scania. DC07 е лек, здрав и модерен 6-цилиндров редови агрегат с обем 6,7 литра, който предлага до 1200 Нм въртящ момент още от 1050 об./мин при най-мощното си изпълнение от 280 к.с. Третирането на отработените газове е по технология на Scania, само със SCR.

„DC07 беше приет много добре“, потвърждава Линдхолм. „Това е най-малкият двигател на Scania от дълго време. Но той продължава да носи най-добрите характеристики на марката: водеща в класа горивна ефективност, нашата философия за работа при ниски обороти и способността да работи на 100 процента с HVO или FAME.

Тенденцията към даунсайзинг
„Превозвачите, работещи в градските райони, са изправени пред по-строги изисквания по отношение на шума, емисиите и способността да се интегрират в тежък трафик и да взаимодействат с пешеходци и колоездачи“, казва Линдхолм. „Самосвал на камион от серия L с кран, задвижван от DC07 и с камери и безопасен прозорец на Scania City на вратата на пътника, може да бъде идеалният автомобил за поддръжка“.

В Scania вярват, че типичните клиенти за новата комбинация ще са превозвачи и предприемачи, които искат да осигурят безупречна всекидневна работа в градските райони - компании, които разпространяват стоки, събират отпадъци или участват в изграждането или поддържането на инфраструктура. При тези видове дейности определящи са добрата видимост, превъзходната среда за водача и благоприятната експлоатационна икономичност.

Създаден за града
Всички кабините от серия L са дълги 20 фута (над 1,80 м) и се предлагат с три различни височини на покрива: ниска, нормална и висока. Ако е поръчана с функцията за снижаване, необходима е само една стъпка, за да влезете в кабината с височина на пода около 80 сантиметра. Типичните конфигурации за градско приложение са 4 × 2 или 6 × 2 * 4 (с електрически завиващ мост на Scania).

„Камиони като тези често работят в дистрибуцията, но виждаме и все повече камиони, специално пригодени за строителството“, констатира Стефан Линдхолм. „Много строителни превозни средства прекарват повечето време по задръстени градски улици. Тук идеален може да бъде самосвал от серия L с DC07 280 к.с. и правилната трансмисия."


Двукратният национален шампион в Scania Driver Competitions разказва за състезанието [видео]
Йордан Симеонов, национален победител в състезанието Scania Driver Competitions през 2007-а и 2012 година, ще опита отново да стигне до финала в Швеция през май 2019 г.
Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво
Подобрението на горивната ефективност на автопарка носи на Skaraslättens икономии от над 300 000 евро годишно.
Тестват автономна Scania в Западна Австралия
Международният гигант „Рио Тинто“ тества автономна транспортна система от ново поколение, разработена от Скания, в своите солни мини в Дампиър, Западна Австралия.
Scania влиза в консорциум за втечнен био метан
Международният консорциум BioLNG EuroNet, в който членуват Scania, Iveco, Shell, Disa и Osomo, обяви плановете си да развие пътния транспорт, базиран на втечнен природен газ (ВПГ), чрез изграждането в Европа на инфраструктура, която да разшири разпространението на този вид гориво.
Дори опитните водачи се нуждаят от обучение
Водачите на финландския горски превозвач Пуукульетус Весала са добре познати с отличните си постижения в пестенето на гориво. Въпреки това, компанията решила да използва инструкторите на Скания Финландия за обучение на водачи.
12 камиона Scania популяризират забележителности от България
Собственик на транспортна фирма с 12 влекача Scania в автопарка си, поде интересна инициатива – да превърне товарните композиции в подвижни билбордове, които да популяризират забележителности от България по пътищата из Европа.
Вече има и строителни камиони на метан
След камионите за регионална и градска дистрибуция, Scania оборудва с газови двигатели и серията си камиони за строителството – XT. На фона на увеличаващите се ограничения за дизеловите двигатели и все още трудно приложимите електрически транспортни средства, камионите на метан са изключително добра инвестиция.
Обявиха Scania L-340 за екологичен градски камион на годината – 2019
Scania L-340 получи награда „Екологичен камион на годината – 2019“, в категория „Камиони за дистрибуция“. Наградата се присъжда ежегодно от италианското браншово списание Vado e Torno, със съдействието на Миланския политехнически университет.
Свръхмощ за свръхтовари
Превозваме самолети, резервоари, витла, тръби, кранове, строителни машини... изобщо, всичко, което може да се превози.
До 2050 г. товарният транспорт ще може без изкопаеми горива
Система за товарен транспорт без изкопаеми горива в рамките на Парижкото споразумение е не само възможна, но и финансово изгодна от обществена гледна точка. Това е основния извод от проучване, инициирано от Скания.