Блог

Блог

Scania влиза в консорциум за втечнен био метан

Scania влиза в консорциум за втечнен био метан

10.12.2018 г. 9:24:00
Международният консорциум BioLNG EuroNet, в който членуват Scania, Iveco, Shell, Disa и Osomo, обяви плановете си да развие пътния транспорт, базиран на втечнен природен газ (ВПГ), чрез изграждането в Европа на инфраструктура, която да разшири разпространението на този вид гориво.

Директорът на Scania, завеждащ решенията за устойчив транспорт – Йонас Норд, заяви: „Програмата на консорциума включва производство на биогориво, станции за зареждане, както и европейски субсидии за производството на нови машини. Те са нужни, за да могат прогресивните клиенти да инвестират в камионите на ВПГ, независимо от първоначалната по-висока цена“.

Към момента, в Европа се движат около 5000 камиона на втечнен метан. С участието си в консорциума BioLNG, Scania и Iveco ще увеличат броят им с 40%. Така двата водещи производителя на тежкотоварна техника се включват в общоевропейските усилия за намаляване на въглеродните емисии с 60% под равнищата от 1990 г. до 2030 г. Консорциумът ще произведе нови 2000 камиона, работещи на ВПГ и ще разшири мрежата от станции за зареждане.

Мрежата ще обхваща част от териториите на Испания, Франция, Белгия, Холандия, Германия и Полша. Предвижда се изграждането на 39 газстанции, които ще бъдат разположени на всеки 400 км по главните пътища по коридора Испания – Полша. Това ще осигури възможността за по-дълги преходи по това натоварено направление, при това на по-достъпна цена и при много по-ниско замърсяване.

Заместник-изпълнителният директор на Shell Retail – Ищван Капитани, заяви: „ВПГ става все по-приложим като гориво за тежкотоварните превозни средства и затова значимостта му за транспортния сектор се увеличава. Shell поема ангажимент да предложи на своите клиенти гориво с по-ниски въглеродни емисии и новите станции за зареждане с ВПГ са важна стъпка в този процес “.

Проектът включва и изграждане на завод за производство на т.нар. „био ВПГ“ (BioLNG) в Холандия. Чрез патентованата технология на Osomo, от преработката на отпадъци от хранителен произход, годишно ще се добиват около 3 милиона кубически метра биометан, който ще бъде доставян в мрежата от станции за зареждане с ВПГ Shell.

„ВПГ намалява емисиите от въглероден двуокис с около 20%, а биометанът ги намалява с повече от 90%. Развивайки производството на биометан, ще можем да увеличаваме съотношението, в което той се смесва с изкопаемия природен газ”, допълни Йонас Норд от Scania.

Преминавайки към втечнен метан и биометан, транспортните фирми на практика елиминират замърсяването със сяра и намаляват стойностите на азотните окиси и праховите частици, които са основните замърсители на въздуха.
Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво
Подобрението на горивната ефективност на автопарка носи на Skaraslättens икономии от над 300 000 евро годишно.
Тестват автономна Scania в Западна Австралия
Международният гигант „Рио Тинто“ тества автономна транспортна система от ново поколение, разработена от Скания, в своите солни мини в Дампиър, Западна Австралия.
Как работят ремаркетата с подвижен под [видео]
В ремаркетата с подвижен под, инженерите на STAS са съчетали практичното с приятното. С тях е лесно да превозваш както насипни товари, така и опаковани стоки.
Дори опитните водачи се нуждаят от обучение
Водачите на финландския горски превозвач Пуукульетус Весала са добре познати с отличните си постижения в пестенето на гориво. Въпреки това, компанията решила да използва инструкторите на Скания Финландия за обучение на водачи.
12 камиона Scania популяризират забележителности от България
Собственик на транспортна фирма с 12 влекача Scania в автопарка си, поде интересна инициатива – да превърне товарните композиции в подвижни билбордове, които да популяризират забележителности от България по пътищата из Европа.
Вече има и строителни камиони на метан
След камионите за регионална и градска дистрибуция, Scania оборудва с газови двигатели и серията си камиони за строителството – XT. На фона на увеличаващите се ограничения за дизеловите двигатели и все още трудно приложимите електрически транспортни средства, камионите на метан са изключително добра инвестиция.
Обявиха Scania L-340 за екологичен градски камион на годината – 2019
Scania L-340 получи награда „Екологичен камион на годината – 2019“, в категория „Камиони за дистрибуция“. Наградата се присъжда ежегодно от италианското браншово списание Vado e Torno, със съдействието на Миланския политехнически университет.
Свръхмощ за свръхтовари
Превозваме самолети, резервоари, витла, тръби, кранове, строителни машини... изобщо, всичко, което може да се превози.
До 2050 г. товарният транспорт ще може без изкопаеми горива
Система за товарен транспорт без изкопаеми горива в рамките на Парижкото споразумение е не само възможна, но и финансово изгодна от обществена гледна точка. Това е основния извод от проучване, инициирано от Скания.
Биогаз по най-оживения автобусен маршрут
В Рединг, Великобритания, Скания пуска в експлоатация 17 нови двуетажни автобуси с двигатели на биогаз.