Блог

Блог

Тестват автономна Scania в Западна Австралия

Тестват автономна Scania в Западна Австралия

27.12.2018 г. 14:36:00
Международният гигант „Рио Тинто“ тества автономна транспортна система от ново поколение, разработена от Скания, в своите солни мини в Дампиър, Западна Австралия. Първата фаза на изпитанието започна през 2018 г. и включва автономен самосвал Скания XT 8×4, който работи отделно от ежедневната дейност на мините.

По време на този етап, в кабината има водач, който наблюдава работата на камиона, следи за безопасността му и е в готовност да се намеси, ако се наложи. В следващите етапи ще бъдат добавени още автономни скании, за да се развие комуникацията между отделните камиони, както и интелигентната система за управление и контрол на автопарка.

Ръководителят на отдел „Производителност и техническа поддръжка“ на „Рио Тинто“ - Роб Аткинсън, заяви: „Радваме се, че тестваме тази технология с камиони, по-малки от огромните самосвали, които традиционно се използват в мините. Това може да ни даде повече гъвкавост в начина ни на работа в много от обектите ни по света. Виждали сме как автоматизацията прави дейностите в нашия бизнес по-безопасни и по-ефективни и сега отново преценяваме възможностите за въвеждане на още подобрения чрез използване на технологии.“

Началникът на отдел „Минна техника“ на Скания – Бьорн Уинблад, споделя: „Минно-добивните обекти, предвид високата степен на използване на превозни средства, са идеални за тестване на нова автономна технология. Отрасълът може да се възползва от предимствата на автоматизацията по отношение на безопасността и производителността, а опитът, придобит тук, ще допринесе за разработването на напълно автономни решения за други транспортни приложения. Много е окуражаващо да се отбележи, че камионът функционира по безопасен начин и в съответствие с изискванията за минните дейности.“

„Рио Тинто“ е пионер в използването на автоматизацията в минно-добивната промишленост – има най-голям автопарк от автономни камиони, притежава първата в света напълно автономна тежкотоварна железопътна мрежа за превоз на дълги разстояния, както и напълно автономни производствени сонди.
„Най-добрият камион, който някога съм управлявал“
„Обикновено карам камион с мощност 730 к.с., който в най-добрия случай харчи 46 литра на 100 км пробег. С този нов камион постигнах 37 литра/100 км, въпреки сериозният товар и в двете посоки.“
Първият туристически автобус на втечнен метан в света [видео]
Скания премиерно представи новия си автобус Scania Interlink Medick Decker, който функционира с втечнен природен газ (ВПГ) с до 1,000 километра пробег с едно зареждане.
Скания - зимна кампания
Профилактика на сухи печки