Блог

Блог

Първият туристически автобус на втечнен метан в света [видео]

Първият туристически автобус на втечнен метан в света [видео]

24.9.2018 г. 8:51:00
На Международния автомобилен салон в Хановер, Скания премиерно представи новия си автобус Scania Interlink Medium Decker, който функционира с втечнен природен газ (ВПГ) с до 1,000 километра пробег с едно зареждане. Така фирмата добави към широката си гамата от автомобили с алтернативни горива и екологичен автобус за междуградски пътувания.

„Докато градските и крайградските автобусни оператори имат няколко варианта за намаляване на въглеродните емисии, значително по-малко са възможностите за превозвачите на дълги разстояния, към които сега се насочваме,” казва Карин Радстрьом, Началник направление „Автобуси“ в Скания. „Тъй като втечнения природен газ става все по-достъпен в цяла Европа, както и в много други части на света, това е навременна и жизнеспособна алтернатива.“ добави тя.

Използването на ВПГ има потенциал да намали емисиите на CO2 с 20%, като същевременно намалява значително и емисиите на азотни окиси и прахови частици. Освен това, нивата на шум са значително по-ниски. В някои страни вече се предлага и втечнен биогаз, който намалява въглеродните емисии с 90%.


Екологията е водещата тема на Скания на Международния автомобилен салон, а всички представени автобуси са със захранване с алтернативни горива – от хибрида Scania Citywide LE Suburban, до Scania Interlink High Decker, работещ с хидрогенирано растително масло (ХРМ).

Освен това, Скания демонстрира своя електрически автобус Citywide Low Floor, който в момента функционира по редовен трафик в северния шведски град Йостершунд. На Международният автомобилен салон посетителите ще имат възможността да тестват автобуса от първа ръка по вътрешен маршрут в търговския панаир Дойче Месе.
LeciTrailer дава 10 години гаранция срещу корозия на ремаркетата
Антикорозионното покритие позволява шасито да се тонира в цвят по избор на купувача и гарантира дълъг живот на полуремаркето и съответно – по-висока цена на пазара втора ръка.
Компактен автокран „взима“ тесни завои
Ултра-късата Скания S520 8×2/*6 е четириосна конфигурация с три управляеми оси, пригодена да маневрира в тесни промишлени пространства.
Двукратният национален шампион в Scania Driver Competitions разказва за състезанието [видео]
Йордан Симеонов, национален победител в състезанието Scania Driver Competitions през 2007-а и 2012 година, ще опита отново да стигне до финала в Швеция през май 2019 г.
Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво
Подобрението на горивната ефективност на автопарка носи на Skaraslättens икономии от над 300 000 евро годишно.
Тестват автономна Scania в Западна Австралия
Международният гигант „Рио Тинто“ тества автономна транспортна система от ново поколение, разработена от Скания, в своите солни мини в Дампиър, Западна Австралия.
Как работят ремаркетата с подвижен под [видео]
В ремаркетата с подвижен под, инженерите на STAS са съчетали практичното с приятното. С тях е лесно да превозваш както насипни товари, така и опаковани стоки.
Scania влиза в консорциум за втечнен био метан
Международният консорциум BioLNG EuroNet, в който членуват Scania, Iveco, Shell, Disa и Osomo, обяви плановете си да развие пътния транспорт, базиран на втечнен природен газ (ВПГ), чрез изграждането в Европа на инфраструктура, която да разшири разпространението на този вид гориво.
Дори опитните водачи се нуждаят от обучение
Водачите на финландския горски превозвач Пуукульетус Весала са добре познати с отличните си постижения в пестенето на гориво. Въпреки това, компанията решила да използва инструкторите на Скания Финландия за обучение на водачи.
12 камиона Scania популяризират забележителности от България
Собственик на транспортна фирма с 12 влекача Scania в автопарка си, поде интересна инициатива – да превърне товарните композиции в подвижни билбордове, които да популяризират забележителности от България по пътищата из Европа.
Вече има и строителни камиони на метан
След камионите за регионална и градска дистрибуция, Scania оборудва с газови двигатели и серията си камиони за строителството – XT. На фона на увеличаващите се ограничения за дизеловите двигатели и все още трудно приложимите електрически транспортни средства, камионите на метан са изключително добра инвестиция.