Блог

Блог

„Най-добрият камион, който някога съм управлявал“

„Най-добрият камион, който някога съм управлявал“

1.10.2018 г. 15:01:00
Йонас Ломандер работи като шофьор на камион от 30 години. През това време, той е управлявал много модели камиони, но според него нито един от тях не се доближава до новото поколение Скания по отношение на икономия на гориво, комфорт и качество на изработката.

Ломандер е бил наясно с производствените характеристики на новите модели Скания, обещаващи безпрецедентна икономия на гориво, но не бил убеден в точността им. „Работя в сферата от толкова дълго време, че ми е трудно да повярвам. Това изглеждаше просто невъзможно; толкова ниски показатели не бяха вероятни”, казва той.

Опитен водач на камион

През 2017 г. Ломандер има възможността да управлява демо камион Скания R 500 за една седмица по редовния си график. От седем години той транспортира за фирмата Bring Frigo хранителни стоки до складовете на големите шведски вериги от супермаркети. Петима шофьори споделят четири камиона по маршрута от южна до централна Швеция.



Натоварен с 60 тона замразени стоки, Ломандер кара по обичайните маршрути за доставка през тази седмица. „Обикновено карам камион с мощност 730 к.с., който в най-добрия случай харчи 46 литра на 100 км пробег. С този нов камион постигнах 37 литра/100 км, въпреки сериозният товар и в двете посоки.“

„Без съмнение най-добрият камион до момента“

Демо камионът бил оборудван с автоматична дву-педална автоматична система за смяна на предавките Оптикруз (Opticruise), което означава, че водачът не може да сменя ръчно предавките. Но дори и в ръчен режим, разходът на гориво би бил от същия порядък.

„След първото ми пътуване се обадих в Скания и им казах, че съм карал много камиони, но несъмнено този е най-добрия до момента“ споделя той.

Освен впечатляващите данни за горивото, Ломандер е впечатлен от комфорта и качеството на камиона. „Затварянето на вратата показва разликата. Звучи като Ауди – съвсем безшумно. И комфортът е невероятен – Скания наистина е с голяма крачка напред с новото поколение.”
LeciTrailer дава 10 години гаранция срещу корозия на ремаркетата
Антикорозионното покритие позволява шасито да се тонира в цвят по избор на купувача и гарантира дълъг живот на полуремаркето и съответно – по-висока цена на пазара втора ръка.
Компактен автокран „взима“ тесни завои
Ултра-късата Скания S520 8×2/*6 е четириосна конфигурация с три управляеми оси, пригодена да маневрира в тесни промишлени пространства.
Двукратният национален шампион в Scania Driver Competitions разказва за състезанието [видео]
Йордан Симеонов, национален победител в състезанието Scania Driver Competitions през 2007-а и 2012 година, ще опита отново да стигне до финала в Швеция през май 2019 г.
Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво
Подобрението на горивната ефективност на автопарка носи на Skaraslättens икономии от над 300 000 евро годишно.
Тестват автономна Scania в Западна Австралия
Международният гигант „Рио Тинто“ тества автономна транспортна система от ново поколение, разработена от Скания, в своите солни мини в Дампиър, Западна Австралия.
Как работят ремаркетата с подвижен под [видео]
В ремаркетата с подвижен под, инженерите на STAS са съчетали практичното с приятното. С тях е лесно да превозваш както насипни товари, така и опаковани стоки.
Scania влиза в консорциум за втечнен био метан
Международният консорциум BioLNG EuroNet, в който членуват Scania, Iveco, Shell, Disa и Osomo, обяви плановете си да развие пътния транспорт, базиран на втечнен природен газ (ВПГ), чрез изграждането в Европа на инфраструктура, която да разшири разпространението на този вид гориво.
Дори опитните водачи се нуждаят от обучение
Водачите на финландския горски превозвач Пуукульетус Весала са добре познати с отличните си постижения в пестенето на гориво. Въпреки това, компанията решила да използва инструкторите на Скания Финландия за обучение на водачи.
12 камиона Scania популяризират забележителности от България
Собственик на транспортна фирма с 12 влекача Scania в автопарка си, поде интересна инициатива – да превърне товарните композиции в подвижни билбордове, които да популяризират забележителности от България по пътищата из Европа.
Вече има и строителни камиони на метан
След камионите за регионална и градска дистрибуция, Scania оборудва с газови двигатели и серията си камиони за строителството – XT. На фона на увеличаващите се ограничения за дизеловите двигатели и все още трудно приложимите електрически транспортни средства, камионите на метан са изключително добра инвестиция.