Блог

Блог

Дори опитните водачи се нуждаят от обучение

Дори опитните водачи се нуждаят от обучение

3.12.2018 г. 18:43:00
Водачите на финландския горски превозвач Пуукульетус Весала са добре познати в провинция Остроботния с отличните си постижения в пестенето на гориво зад волана. Въпреки славата им в това отношение, компанията решила да използва инструкторите на Скания Финландия за обучение на водачи.

„Исках да видя дали можем да спестим гориво“, обяснява изпълнителният директор Ярко Весала. „Разходът на нашите шофьори е различен и искахме да идентифицираме силните и слабите им страни. Обучението позволи на всеки водач да определи кои аспекти от техните навици на шофиране трябва да подобрят.“

Никога не преставаш да се учиш

Разбира се, Весала бил наясно, че професионалните водачи може да са скептични относно необходимостта от по-нататъшно обучение: „Човек би си помислил, че след 20 години шофиране водачът знае почти всичко. Аз самият не съм изключение – мислех по същия начин. Въпреки това, през годините технологията на превозните средства се разви изключително много и трябва да знам повече, за да се възползвам максимално от всички тези нови функции.”

След консултация с шофьорите, Весала установил, че повечето от тях приветстват възможността за допълнително обучение. Така те и целият автопарк на компанията от пет четириосни камиони за дървен материал пристигнали в град Коккола, за да преминат обучението на водачи на Скания. Там те първо шофирали своите камиони, след това учили теория и накрая преминали изпит по шофиране, използвайки новопридобитите си умения.

Как да постигнеш трайно подобрение

Обучението обаче не свършва дотук. През следващата година, на всеки два месеца водачите получавали индивидуални доклади, базирани на данните от електронните системи на Скания. Докладите съдържали описание на навиците на шофиране и препоръки за подобрения. Всеки водач имал и личен инструктор, с който обсъждали резултатите.

„Всеки може да кара добре за един ден, но добрият водач кара добре постоянно, месец след месец. Ето защо целогодишното обучение е важно за постигане на трайно подобрение,” казва Весала. Всичките пет камиона на Пуукульетус Весала са произведени от Скания. Това означава, че те са оборудвани по подобен начин, за да позволят на водачите лесно да преминават от един камион на друг.

Ярко Весала е собственик трето поколение в семейния бизнес. С повече от четвърт век опит, той е товарил камиони с трупи още когато някои от колегите му са карали мотопеди. Дали обучението за водачи му е помогнало?

„Абсолютно. Най-голямата изненада беше да научим колко от времето прекарваме в работа на празен ход. Преди обучението, работата на празен ход беше между 15% и 18%, а сега падна на 5% до 7%. Днес, ако някой остави превозното средство да работи, докато е на бензиностанция, става лошо: това се равнява на една много скъпа чаша кафе!“

Да повишиш нивото на безопасност

Преди обучението в компанията не е имало указания за скоростта на шофиране. След обучението са определени такива – 80–82 км/ч. Преди, при шофиране без товар, скоростта е била ненужно висока. Сега водачите на компанията по-често планират шофирането предварително, а според системата на Скания за управление на автопарка (Scania Fleet Management), рязкото спиране значително е намаляло.

„Когато управлявате композиция от 76 тона с влекача и ремаркетата (което във Финландия е разрешено), важно е да знаете кога да започнете да спускате по инерция. Предвиждането също повишава безопасността,” казва Весала. Като цяло, схемата за обучение е подобрила ефективността при пестенето на гориво, което Весала оценява. „Обичайно, продължаващото образование не се среща често в транспортния бранш, но тези, които инвестират в обучение, са по-успешни, и постигат по-голяма отговорност на служителите.“ завършва той.
LeciTrailer дава 10 години гаранция срещу корозия на ремаркетата
Антикорозионното покритие позволява шасито да се тонира в цвят по избор на купувача и гарантира дълъг живот на полуремаркето и съответно – по-висока цена на пазара втора ръка.
Двукратният национален шампион в Scania Driver Competitions разказва за състезанието [видео]
Йордан Симеонов, национален победител в състезанието Scania Driver Competitions през 2007-а и 2012 година, ще опита отново да стигне до финала в Швеция през май 2019 г.
Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво
Подобрението на горивната ефективност на автопарка носи на Skaraslättens икономии от над 300 000 евро годишно.
Тестват автономна Scania в Западна Австралия
Международният гигант „Рио Тинто“ тества автономна транспортна система от ново поколение, разработена от Скания, в своите солни мини в Дампиър, Западна Австралия.
Как работят ремаркетата с подвижен под [видео]
В ремаркетата с подвижен под, инженерите на STAS са съчетали практичното с приятното. С тях е лесно да превозваш както насипни товари, така и опаковани стоки.
Scania влиза в консорциум за втечнен био метан
Международният консорциум BioLNG EuroNet, в който членуват Scania, Iveco, Shell, Disa и Osomo, обяви плановете си да развие пътния транспорт, базиран на втечнен природен газ (ВПГ), чрез изграждането в Европа на инфраструктура, която да разшири разпространението на този вид гориво.
12 камиона Scania популяризират забележителности от България
Собственик на транспортна фирма с 12 влекача Scania в автопарка си, поде интересна инициатива – да превърне товарните композиции в подвижни билбордове, които да популяризират забележителности от България по пътищата из Европа.
Вече има и строителни камиони на метан
След камионите за регионална и градска дистрибуция, Scania оборудва с газови двигатели и серията си камиони за строителството – XT. На фона на увеличаващите се ограничения за дизеловите двигатели и все още трудно приложимите електрически транспортни средства, камионите на метан са изключително добра инвестиция.
Обявиха Scania L-340 за екологичен градски камион на годината – 2019
Scania L-340 получи награда „Екологичен камион на годината – 2019“, в категория „Камиони за дистрибуция“. Наградата се присъжда ежегодно от италианското браншово списание Vado e Torno, със съдействието на Миланския политехнически университет.
Свръхмощ за свръхтовари
Превозваме самолети, резервоари, витла, тръби, кранове, строителни машини... изобщо, всичко, което може да се превози.