Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво

Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво

14.1.2019 г. 11:56:00
Шведският превозвач Skaraslättens Åkeri е намалил годишните си разходи за гориво с почти 10,000 евро на камион, откакто е заменил влекачите R 580 за R 520 от новото поколение.

Освен че притежава 31 камиона и 350 ремаркета, Skaraslättens също така използва допълнителните услуги на 50 превозвачи като подизпълнители. Те съвместно транспортират входящи стоки от Азия, предназначени за големи търговци на дребно като Икеа. На връщане, камионите превозват вързопи дървен материал за износ.

С влекачите V8 R 520 промяната е значителна

Skaraslättens поддържа политика на редовно обновяване на автомобилния парк със Скания и ограничава възрастта на автомобила до максимум три години или 400 000 километра. Това означава, че камионите са в отлично състояние и все още имат сериозна остатъчна стойност, когато се продават.

„Миналата година закупихме 20 нови камиона. Получаването на новия V8 Скания R 520 се оказа късмет; разликата е забележителна”, казва финансовият директор на Skaraslättens - Хакан Йохансон. Мощните V8 двигатели са жизнено необходими за превозвача, тъй като той често работи с 60-тонни товари от по два контейнера. „Всичко е свързано с логистиката: колкото си по-голям, толкова повече задачи можеш да изпълниш“, казва той.

20% по-малко разход на гориво само за две години

Йохансон цитира обявеното от Скания 5-процентно увеличение на горивната ефективност в новото поколение камиони и добавя, че в Skaraslättens с лекота са успели да подобрят този показател още повече. Данните на фирмата показват, че през 2016 г. влекачите R 580 са изразходвали средно 41.5 литра на 100 километра, а през 2017 г. тя е понижала разхода до 39.2 литра.

С пристигането на новите камиони R 520 обаче, средният разход на гориво е намален до 33.1 литра на 100 километра. Това е с цели 20% по-малко от нивото две години по-рано. Подобрената горивна ефективност на автопарка носи на компанията икономии от над 300 000 евро годишно. „Това може да е разликата между успеха и неуспеха за една компания“, казва финансистът.

Стимулите за водачите влияят върху икономиите на гориво

Фирмата прехвърля част от икономиите към водачите чрез програма за стимулиране - част от часовата  им ставка се формира от ефективността на шофиране. „По моя преценка, би могло да се каже, че от камиона зависят две трети от разхода на гориво, докато над останалата част влияние има водачът“, казва Йохансон.