Блог

Блог

Компактен автокран „взима“ тесни завои

Компактен автокран „взима“ тесни завои

10.4.2019 г. 10:16:00
Холандските специалисти в областта на автокрановете Gaffert наскоро започнаха работа с ултра-късата Скания S 520 8×2/*6. Тази четириосна конфигурация с три управляеми оси позволява на камиона да маневрира в тесни промишлени пространства, както и да бъде освободена от изискванията за 72-тонния лимит на теглото при автомобилния транспорт.
 
„Искахме тежкотоварен влекач за поддържане на нормална скорост на пътя, който да пренася 85-тонния кран при отлично разпределение на теглото”, казва собственикът Тео Гаферт (Theo Gaffert). „Скания беше единственият производител, който можеше да достави камиона директно от заводската линия. Скания предлага също и най-ниското шаси на пазара, а това е важно за нас.”
 
Емоциите играят роля при покупката, но рентабилността е по-важна Имаше и определен емоционален аспект, признава Гаферт. „Когато поръчахме камиона, празнувахме 80-годишнината на нашата компания. Какво може да е по-добре от V8? Знаехме също, че ще бъде доставен по време на юбилейната година на Скания V8.” Гаферт добавя, че докато това доставя добро усещане, работата с автомобил, носещ печалба е дори по-добро усещане. “Когато разбрах, че разходът на гориво за V8 с мощност от 520 к.с. е почти същия като този за шест цилиндровия с мощност от 500 к.с., - решението дойде само."
 
Предизвикателната конфигурация изисква находчиви решения Междуосието е 3,950 милиметра, измерено от предната ос до задвижваната ос. От четирите оси се управляват три - две отпред и една зад задвижващата ос. „Като използваме 10 тонна предна ос ние постигаме прекрасно разпределение на натоварването, като крана е поставен много близо до стената на кабината”, обяснява Гаферт. „Между кабината и крана остават само 15 сантиметра, които използваме за хидравличния резервоар. Въпреки това малко пространство, добавихме два хромирани ауспуха. В края на краищата начинът по който изглежда превозното средство също има значение.”
 
С ултра-късата конфигурация, поставянето на всички компоненти на шасито представляваше предизвикателство. „За да постигнем най-добър резултат, ние сами проектирахме някои компоненти, като например специално изградения резервоар за гориво и наши собствени калници.”
 
Гаферт вече не само разполага с впечатляваща Скания V8, но и с превъзходно подемно оборудване. „Комбинацията от къс радиус на завиване с голяма товароподемност прави този камион изключително подходящ за работа в промишлени сгради. Често ни се обаждат за да помогнем при повдигането на нови машини и да поставяне на оборудване на място с крана.”
LeciTrailer дава 10 години гаранция срещу корозия на ремаркетата
Антикорозионното покритие позволява шасито да се тонира в цвят по избор на купувача и гарантира дълъг живот на полуремаркето и съответно – по-висока цена на пазара втора ръка.
Двукратният национален шампион в Scania Driver Competitions разказва за състезанието [видео]
Йордан Симеонов, национален победител в състезанието Scania Driver Competitions през 2007-а и 2012 година, ще опита отново да стигне до финала в Швеция през май 2019 г.
Новото поколение Скания сваля драстично разходите за гориво
Подобрението на горивната ефективност на автопарка носи на Skaraslättens икономии от над 300 000 евро годишно.
Тестват автономна Scania в Западна Австралия
Международният гигант „Рио Тинто“ тества автономна транспортна система от ново поколение, разработена от Скания, в своите солни мини в Дампиър, Западна Австралия.
Как работят ремаркетата с подвижен под [видео]
В ремаркетата с подвижен под, инженерите на STAS са съчетали практичното с приятното. С тях е лесно да превозваш както насипни товари, така и опаковани стоки.
Scania влиза в консорциум за втечнен био метан
Международният консорциум BioLNG EuroNet, в който членуват Scania, Iveco, Shell, Disa и Osomo, обяви плановете си да развие пътния транспорт, базиран на втечнен природен газ (ВПГ), чрез изграждането в Европа на инфраструктура, която да разшири разпространението на този вид гориво.
Дори опитните водачи се нуждаят от обучение
Водачите на финландския горски превозвач Пуукульетус Весала са добре познати с отличните си постижения в пестенето на гориво. Въпреки това, компанията решила да използва инструкторите на Скания Финландия за обучение на водачи.
12 камиона Scania популяризират забележителности от България
Собственик на транспортна фирма с 12 влекача Scania в автопарка си, поде интересна инициатива – да превърне товарните композиции в подвижни билбордове, които да популяризират забележителности от България по пътищата из Европа.
Вече има и строителни камиони на метан
След камионите за регионална и градска дистрибуция, Scania оборудва с газови двигатели и серията си камиони за строителството – XT. На фона на увеличаващите се ограничения за дизеловите двигатели и все още трудно приложимите електрически транспортни средства, камионите на метан са изключително добра инвестиция.
Обявиха Scania L-340 за екологичен градски камион на годината – 2019
Scania L-340 получи награда „Екологичен камион на годината – 2019“, в категория „Камиони за дистрибуция“. Наградата се присъжда ежегодно от италианското браншово списание Vado e Torno, със съдействието на Миланския политехнически университет.