Блог

Блог

Камион Скания на втечнен газ тръгва по най-дългия си маршрут досега

Камион Скания на втечнен газ тръгва по най-дългия си маршрут досега

11.7.2019 г. 12:19:47

Камион Скания на втечнен газ тръгва по най-дългия си маршрут досега

Много малко беше сигурно, когато новият камион Scania R 410 на втечнен газ излезе от базата на Войтекс Транспорт близо до Бялисток, Полша за своето първо пътуване до Испания. Въпреки месеците на тежко планиране, шофьорите Лукаш Кубицки и Камил Зиелински знаеха, че зареждането ще бъде трудно.

Десет дни и 7,822 километра по-късно двамата се завърнаха триумфално, след като пропътуваха най-дългия досега маршрут на втечнен газ.

"Аз съм първият, който признава, че това беше много рисковано решение," казва собственикът Войчех Куснерз. "Чрез това пътуване, ние показахме, че е възможно да извършваме тези превози из цяла Европа и сега вярвам, че това е горивото на бъдещето."

Решението да се започне с този новаторски транспорт беше взето след труден процес на планиране от мениджъра Камил Филипович. След задълбочено изучаване на картите, изчисляване на разстоянията и разхода на гориво и след като се свърза с малкото станции за зареждане на втечнен газ, той се чувстваше уверен. И почти всичко вървеше по план, със спиране за зареждане на гориво по пътя на юг в Германия, Белгия, Франция и Испания.

Различни техники за зареждане

„ Планирахме да заредим в Рен, но се оказа, че адресът е грешен и бяхме насочени 50 километра на запад, към Гаел. Единствената ни истинска злополука беше, че станцията в Монтелимарин в Южна Франция беше затворена, когато стигнахме до там, и трябваше да  продължим пътуването си към Испания. Дотогава камионът беше изминал 930 километра с един резервоар с гориво, но се оказа, че все още са останали 20 процента газ, ”казва Лукаш Кубицки.

По време на пътуването шофьорите придобиха ценен опит. Например, те установиха, че цените на горивата варират до 40% и че техниките за зареждане също варират в различните страни.

Нисък разход на гориво

„Добре е да се научи как работи всичко; това ще бъде много полезно за следващите пътувания“, казва шофьорът Камил Зиелински. „В крайна сметка, ние сме много щастливи и камионът е прекрасен. И ниският разход на гориво! Средният разход беше 22,8 кг / 100 км и в последния етап от нашето пътуване от Берлин до Бялисток, се понижи до 22,3 кг / 100 км. (Втечненият газ се измерва в килограми и е приблизително еквивалентно на литри).

По пътя на юг, хладилното ремарке е натоварено с чимове за тревни площи, а по-късно натоварва бисквити във Франция за доставка в Испания. Намирането на товари в Испания за обратното пътуване е по-лесно и шофьорите отпътуваха към дома с камион, пълен с портокали, кайсии, праскови и боровинки.

Планиране на 10 000-километров маршрут

В продължение на много години Войтекс Транспорт се фокусираше почти изцяло върху транспортирането до Русия, но беше принудена да смени маршрутите след налагането на санкции. Днес Испания се справя с три четвърти от своята търговия на север, с доставки в Полша и Беларус. „Преди имахме автопарк от 30 камиона, но когато руският бизнес пресъхна, трябваше да се модернизираме, за да превозваме в ЕС. Сега имаме 18 камиона, почти всички от тях са Евро 6, ”обяснява Куснерз.

Окуражен от положителния опит, Войтекс е обратно на пътя за още по-дълго пътуване, като този път планира да добави над 2000 километра повече, за да премине маршрут от 10 000 километра. Но това по никакъв начин не възпира шофьорите.

"Преминаването от дизел към втечнен газ ще се осъществи, това е само въпрос на време."

„С предишния ни камион получавахме болки в гърба след четири часа и половина, но не и в тази нова Скания. Благодаря на инженерите на Скания ”, казва Кубицки. „ Първото нещо, което забелязваш по отношение на камиона е колко е тих. Всъщност бях почти заспал, докато Камил караше и си мислех, че не се движим. Хладилният агрегат беше по-шумен от двигателя.“

Собственикът Куснерз също е развълнуван от новия си камион. „Ще споделим нашия добър опит. По този начин можем да насърчим изграждането на повече станции за зареждане. Преминаването от дизел към втечнен газ ще се осъществи, това е само въпрос на време. "

Ултра къс камион Scania за Холандия
Холандският превозвач Венъс Контейнърс наскоро пусна в експлоатация новия си камион Scania G 370 6 × 2. Отличителната черта на този камион е ултра късия радиус на завиване, благодарение на междуосието от 3,15 метра.
Как работят ремаркетата с подвижен под
В ремаркетата с подвижен под, инженерите на STAS са съчетали практичното с приятното. С тях е лесно да превозваш както насипни товари, така и опаковани стоки.
Лятна промоция за части за ремаркета
Възползвайте се от нашите промоционални цени сега!
Устойчиво мислене по отношение на облеклото за шофьори на камиони
В Скания, не само камионите, но и всички продукти се разработват с голямо старание. Гордото наследство и ценностите са неща, които блестят от самото начало. Процесът на проектиране е добре дефиниран и няма значение дали сте дизайнер на нов камион, тениска или нещо друго, процесът на разработване на продуктите е задълбочен и изчерпателен.
Специални цени на части за климатична система Лято 2019
Спестете сега със специалните цени на Скания!